Nieuws

X - factor

Komt een organisatie negatief in het nieuws dan vergeet de burger dat niet in deze multimediale wereld. Een mooi voorbeeld is een bekend automerk. Of de klacht waar is of niet, in elk geval kelderde de verkoopcijfers behoorlijk na een wereldwijde terughaalactie. Zie hier de snelheid en kracht van internet en Twitter.

Dezelfde multimediale wereld geeft ook aan dat het positief  is dat organisaties zich bezig houdt met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) of  is dit een hype. Ben je maatschappelijk verantwoord bezig als er leasefietsen in plaats van leaseauto’s zijn.? Of wordt bedoeld dat je verantwoord omgaat met je oudere medewerker? In elk geval kan MVO er wel zorgen dat positief over uw bedrijf gedacht wordt. Uw organisatie krijgt er een plusje bij en stijgt in onze denkbeeldige lijst. Ook in het lijstje van uw toekomstige klant of toekomstige medewerker.

Dus laat horen en zien wat u doet. Laat weten hoe u medewerkers boeit en bind in uw organisatie. Laat de buitenwereld horen hoe u uw arbeidscommunicatie gericht inzet met de term MVO om nieuwe medewerkers te vinden. Maar ook hoe u afscheid neemt van medewerkers als het minder goed gaat. Ook dat kan maatschappelijk verantwoord.

Bent u er klaar voor?